Dag 4 een heleboel voorbereidingen - Reisverslag uit Vledder, Nederland van 2B en 2M - WaarBenJij.nu Dag 4 een heleboel voorbereidingen - Reisverslag uit Vledder, Nederland van 2B en 2M - WaarBenJij.nu

Dag 4 een heleboel voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg 2B en 2M

18 September 2014 | Nederland, Vledder

Vandaag stond in het teken van voorbereidingen. Op vrijdagochtend staat er namelijk een groep 7/8 voor de deur. Ons doel is om die leerlingen mee te nemen naar de Prehistorie.
Gisteravond is het eerste plan bedacht en vandaag werd alles uitgewerkt. Na een kort groepsoverleg ging iedereen in verschillende groepjes aan de slag. Zo werd er ter introductie en afsluiting een toneelstuk voorbereid. Op het sportveld werd druk geoefend met boogschieten om dit later zo goed mogelijk aan de leerlingen te leren.
Ook werd er geoefend met het maken van prehistorische pannenkoeken en groentespiesjes. En een paar meiden hebben de hele kiddag armbandjes gemaakt.
Tussendoor was er natuurlijk ook nog even tijd voor het maken van de reflectieboekjes.
Om half 4 was het tijd voor de generale repetitie. Ieder groepje kwam aan de beurt om hun plan te laten zien. Dit ziet er allemaal veelbelovend uit en we hebben er dan ook alle vertrouwen in dat het goed gaat komen wanneer de leerlingen komen!
Na een heerlijke maaltijd van de kok, patat met shoarma, hadden we nog even rust.
2M is in die tijd het bos ingedoken om het avondspel voor te bereiden. Het spelletjescircuit was een groot succes. De teams waren onwijs fanatiek en er zijn veel punten gescoord. Na het spelen van het letterspel, wie ben ik, de ballonnenrace, het spinnenweb en snoephappen in vla en meel kwam iedereen uitgeput terug bij het huis. Team groen wist uiteindelijk door de bonuspunten van de leukste groepsselfie te winnen!
Morgen alweer de laatste dag dus iedereen gaat lekker naar bed (of misschien toch ook niet.....)